Åben skole

Beskrivelse af Nordbakkeskolens arbejde med Åben Skole i undervisningen.

På Nordbakkeskolen samarbejder vi med de lokale idrætsforeninger, i det vi har en årlig aktivitetsdag i begyndelsen af skoleåret, hvor det er foreningernes instruktører, der står for organisering og gennemførelse. Endvidere kan vi af og til trække på dem i forbindelse med Idrætsundervisningen.

Vi samarbejder også med andre foreninger i kommunen: Bueskydning, Basketball, Badminton.

I forbindelse med udbygning og renovering af vores legeplads, samarbejder vi med de lokale idrætsforeninger og grundejerforeninger for at lave supplerende tiltag, der gensidigt kan understøtte hinanden.

Vi benytter tilbud fra Museet, biblioteket, musikskolen samt ” Kend dit land”.

I forbindelse med den årlige Naturvidenskabsfestival benytter vi i højest mulige omfang relevante og mulige gæstelærere udefra.

Hvor det giver mening samarbejder vi med lokalrådet i tiltag, der er til gensidig fordel.